חה"כ ישראל כ"ץ: "הדרך לטפל ביוקר המחיה היא מאבק במונופולים"

    אסתי פלד No Comments on חה"כ ישראל כ"ץ: "הדרך לטפל ביוקר המחיה היא מאבק במונופולים"

    בכיר הליכוד, חה"כ ישראל כץ ב"מהדורה המרכזית": "ב-2014 יזמתי את חידוש הברית עם החרדים כי זו הברית הטבעית, עוד מפסיקתו של הרב שך ועד היום. אני לא חושש מפירוק הברית. אני מכיר היטב את חברי הכנסת החרדים והמפלגות והערכים האלה חשובים גם לי. חייבים לשמור על לומדי התורה והערכים היהודיים ואין סיכוי שהברית הזו תופר"

    צילום: פלאש90
    18:15
    02.05.24
    קובי פינקלר No Comments on טורקיה החליטה לעצור את כל הסחר עם ישראל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בכיר הליכוד, חה"כ ישראל כץ (הליכוד) שוחח הערב (שני) עם איתי גדסי במהדורה המרכזית ואמר כי הדרך להוזיל את המחירים בישראל היא להיאבק במונופולים ולהגביר את התחרות.

    בפתח השיחה היא התייחס לפריימריז בליכוד: "מתפקדי הליכוד בוחרים את נבחרת הליכוד ואני בטוח שהם יבחרו את האנשים הכי מתאימים לייצג את הציבור. אני לא התערבתי בנושא במחוזות ואין לי כוונה להתערב. מעמדי בליכוד נובע מהפעילות שלי והעשייה הגדולה שלי בכל המשרדים בהם הייתי. כל ניסיון לכרוך את שמי בנושאים האלה הוא תפל לחלוטין".

    לדברי כץ: "נתניהו המועמד המקובל על בוחרי וחברי הליכוד. מהרגע הראשון הכרזתי על תמיכה בו. הוא נבחר פה אחד באופן הכי דמוקרטי וזה הדבר הראוי, לעומת מה שקורה אצל לפיד ששם יש דיקטטורה. בליכוד יש לנתניהו מעמד חשוב אבל את הרשימה בוחרים חברי המפלגה באופן דמוקרטי".

    כץ התייחס לממשלה היוצאת: "השנה האחרונה הייתה שנה שבה כל בוחר ובוחרת אמורים להפיק לקחים ממה שהם ראו. ראינו כאן ממשלה שלפיד הוביל אותה. בנט רק קיבל חדרון. ראינו את עבאס שניווט את הממשלה והפגיעה החמורה בערכים, ההקצנה ברחוב הערבי וכמובן הפגיעה ביוקר המחיה. היום הסיכוי הגבוה שגם מי שהצביע ימינה או תקווה חדשה יבין שהוא צריך להצביע לליכוד".

    כץ התייחס לנושאים הכלכליים: "מה שמעניין את הציבור זה יוקר המחיה שליברמן הקפיץ אותו בגלל חוסר הבנה והתנכלות. הוא העלה מיסים בחוסר הבנה ומתוך רצון להתנכל לחרדים. הוא לא חתם על עסקה עם המגזר הפרטי שלא להעלות מחירים אלא הבעיר כאן את יוקר המחיה ואנשים מתקשים לסיים את החודש. הדרך לטפל ביוקר המחיה היא מאבק במונופולים".

    הוא הוסיף: "אני כיהנתי כשר אוצר והכנתי עשרות חוקים ותוכניות למאבק ביוקר המחיה. יש מוצרים שלא מגדלים אותם בישראל, למה הפער בין ישראל לחול בתה למשל הוא 600 אחוז? כי יש יבואן אחד ואין תחרות על המדפים. שילוב של הרשתות עם היבואנים הבלעדיים ופקידים שמקשים על התחרות".

    עוד הוסיף כץ: "נתניהו הביא את כלכלה למצב מצוין, אבל יש כאן יוקר מחיה כרוני והדרך היא לייצר תחרות מול המונופולים ולפתוח את הכל לתחרות. הממשלה הזו לא רוצה להיאבק במונופולים כי לפיד וליברמן נשענים עליהם".

    ביחס לבחירות, העריך כץ: "אני מאמין שהסיכוי להשגת רוב ימני הוא גדול. המספר צריך להיות 65 מנדטים לגוש כי זה מספר המנדטים שקיבל הגוש לפני שליברמן ערק לשמאל. אנשים צריכים להתפכח ולהצביע למפלגות המחנה הלאומי. הציבור ספג מהלומה, גם לערכים וגם בכיס. הבטיחו 53 מיליארד לעבאס על חשבון שאר הקהילות והמגזרים וניסו לפצח נושא אחר נושא בתחום הדת".

    בכיר הליכוד התייחס לשותפות עם החרדים: "ב-2014 יזמתי את חידוש הברית עם החרדים כי זו הברית הטבעית, עוד מפסיקתו של הרב שך ועד היום. אני לא חושש מפירוק הברית. אני מכיר היטב את חברי הכנסת החרדים והמפלגות והערכים האלה חשובים גם לי. חייבים לשמור על לומדי התורה והערכים היהודיים ואין סיכוי שהברית הזו תופר".

    כץ התייחס גם לעדותו של ראש הממשלה לשעבר בוועדת מירון ולנושא מתחם קבר הרשב"י "מירון זה מקום קדוש. יש שם מבנים ושטחים ואי אפשר להזיז הכל ולסלול כבישים. נעשו דברים, אבל כל הדיונים שנתניהו היה מעורב בהם בנושא אז היו רק בנושא הבריאותי. הוא לא עשה דיונים בעת ההיא על רקע אחר".

    עוד אמר: "הרבה שנים לא נתנו להפקיע שם דברים. התקשורת מנסה להפוך את זה למכשיר פוליטי לפגוע בנתניהו. זה בלתי קביל והציבור לא יקבל את זה. הוועדה הוקמה ועושה את עבודתה".



    0 תגובות